Saturday, October 20, 2012

Buttercream yang halus dan sedap

Hari ni saya nak share resepi buttercream yang bagi saya sangat2lah sedap.. halus jer kejadiannya.. alhamdulillah akhirnya saya dapat juga hasilkan buttercream yang sedap ditekak saya dan anak2.. buttercream ni saya buat untuk lepa kat atas cupcake yang ditempah oleh seorang teman.. untuk jamuan akhir tahun anak2 kat sekolah katanya.. alhamdulillah teman saya tu pun suka dengan buttercream yang saya buat tu.. nak cuba? resepinya ada dibawah ni yer..




utk 30 bji cupcake

250gm butter
150gm krimwell
200gm gula aising - ayak 3x
1 st essence vanila

Cara membuatnya:
  • Putar butter dan krimwell dengan kelajuan sederhana hingga kembang.
  • Masukkan gula aising yang dah diayak 3x sedikit demi sedikit dan putar hingga kembang dan halus. 
  • Masukkan esen vanila dan putar lagi hingga sebati.
  • Asingkan ke dalam beberapa bekas lain untuk diwarnakan.
  • Masukkan kedalam piping bag dan bole mula mendeko..

No comments:

Post a Comment

Popular Posts